Paus Urbanus II

Paus Urbanus II iku Paus Gréja Katulik Roma antarané taun (1088-1099). Paus Urbanus II lair taun 1042 ing Lagery (cedhak kutha Châtillon-sur-Marne) ing Prancis. Paus Urbanus II duwé jeneng asli Odo De Lagery (utawa: Otto/ Odo). Dhèwèké asalé saka bangsawan Prancis lan duwé dhasar ngèlmu kang apik. Nalika isih enom dhèwèké dadi pandhita ing kutha Rheims, banjur munggah pangkat sithik mbaka sithik dadi Bishop, lan dadi Paus taun 1088. Paus Urbanus II ya iku Paus kang ngajak wong Kristen perang ngrebut tanah suci saka wong Islam, kang dadi Perang Salib.[1] Dhèwèké iku Paus Gréja Katulik Roma awit Maret 1088 tekan 29 Juli 1099.

Urbanus II
Paus Urbanus II
DilantikMaret 1088
Term ended29 Juli 1099
SadurungéViktor III
DiterusakéPaskalis II
Detil pribadhi
Jeneng lairOtho dari Lagery
Lair1042
Pati29 Juli 1099
Other popes named Urbanus

Urbanus II dan Perang Salib besut

Kepausan Paus Urbanus II ditandhani kanthi anané gègèr antarané raja Jérman, Henry IV — ngenani kebijakan déning Paus Gregorius VIII kang ora ngasilaké apa-apa. Paus Urbanus II ora péngin ngrampungaké prekara iku, nanging dhèwèké ora péngin ndadèkaké siji krajan Kristen. Nalika Kaisar Alexis saka Konstantinopel njaluk tulung Paus kanggo ngadhepi wong-wong Turki, Paus Urbanus duwé idhe supaya kabèh nyengkuyung kanggo perang mungsuh muslim Turki.

Nalika taun 1095 Urbanus nganakake Konsili Clermont. Ing kono dhèwèké ngandharake kutbah kang isiné: Sumebar carita kang nggegirisi... ana golongan kang dilaknat Allah... nyerang tlatahe wong Kristen lan merangi warga sakiwa tengene migunakaké pedhang, njarah, lan ngobong. Dhèwèké muni: Pisahke tlatah iku saka bangsa kang jahat lan dadekake nggonmu.

Deus vult! Deus vult! (Gusti ngersakake), suwarane para umat. Tembung iku dadi unen-unen para bala Perang Salib.

Pidhato besut

Nalika yaun 1095 ana pertemuan agung kang dianakake ing Clermont, Prancis. Kanthi nggege mangsa, pidhatone Paus Urbanus II marang wong kristen kaya ing ngisor iki:

"Hai orang-orang Franka, hai orang-orang di luar pagunungan ini, hai orang-orang yang dicintai Tuhan, yang jelas dari perilaku kaliyan, yang membedakan diri dari bangsa-bangsa lain di muka bumi ini, karena iman kaliyan, karena pengabdian kaliyan padha gréja suci; inilah pesan dan himbauan mirunggan untuk kaliyan:

Kabar buruk telah tiba dari Yerussalem dan Konstantinopel, bahwa sebuah bangsa asing yang terkutuk dan menjadi musuh Tuhan, yang tidak lurus hatinya, dan yang jiwanya tidak setia padha Tuhan, telah menyerbu tanah orang-orang Kristen dan membumihanguskan mereka dengan pedang dan api kanthi paksa.

Tidak sedikit orang-orang Kristen yang mereka tawan untuk dijadikan budak, sawetara sisanya dibunuh. Gréja-gréja, kalau tidak mereka hancurkan, mereka jadikan masjid. Altar-altar diporak-porandakan. Orang-orang Kristen mereka sunat, dan darahnya mereka tuangkan padha altar atau papan-papan pembaptisan. Beberapa mereka bunuh kanthi keji, yakni dengan membelah perut dan mengeluarkan ususnya. Mereka tendang orang-orang Kristen, dan mereka dipaksa berjalan sampai keletihan, hingga terjerembab di atas tanah. Beberapa dipergunakan sebagai sasaran panah. Ada yang mereka betot lehernya, untuk dicoba apakah bisa mereka penggal dengan sekali tebas. Lebih mengerikan lagi perlakuan mereka terhadap perempuan.

Kewajiban siapa lagi kalau bukan kaliyan, yang harus membalas dan merebut kembali laladan-laladan itu? Ingatlah, Tuhan telah memberi kaliyan banyak kelebihan dibandingkan dengan bangsa-bangsa lain: semangat juang, keberanian, keperkasaan dan ketidakgentaran menghadapi siapapun yang hendak melawan kaliyan. Ingatlah padha keberanian nenek moyang kaliyan, padha kamaharajan Karel Agung dan Louis, anaknya sarta raja-raja lainnya yang telah membasmi Turki dan menegakkan agama Kristen di tanah mereka. Kalian harus tergerak olèh makam kudus Tuhan Yesus Sang Juru Selamat kita, yang kini ada di tangan orang-orang najis; kaliyan harus bangkit berjuang, karena kaliyan telah tahu, banyak papan-papan suci yang telah dikotori, diperlakukan kanthi tidak senonoh olèh mereka.

Hai para ksatria pemberani, keturunan nenek moyang yang tak tertaklukkan, janganlah lebih lemah daripada mereka, tetapi ingatlah padha ketidakgentaran mereka. Jika kaliyan ragu-ragu karena cinta kaliyan kepada anak-anak, isteri, dan kerabat kaliyan, ingatlah padha apa yang Tuhan katakan dalam Injil: “Ia yang mengasihi ayah dan ibunya lebih daripada Aku, tidak pantas bagi-Ku”…Jangan biarkan apa yang menjadi kepunyaan kaliyan menghambat kaliyan. Kalian tak perlu khawatir dengan apa yang menjadi kepunyaan kaliyan. Negeri kaliyan telah padat penduduknya, dan dari semua sisih tertutup laut dan pagunungan. Tak banyak kekayaan di sini, dan tanahnya jarang membuahkan hasil pangan yang cukup buat kaliyan. Itulah sebabnya sok bertikai sendiri. Hentikan kesalingbencian dan pertengkaran kaliyan, hentikan peperangan antar sesama kaliyan. Bergegaslah menuju Makam Kudus, rebutlah kembali nagari itu dari orang-orang jahat, dan jadikan miliki kaliyan. Negeri itu, seperti dikatakan di dalam Alkitab, berlimpah susu dan madu, Allah memberikannya kepada anak-anak Bani Israil. Yerussalem, nagari terbaik, lebih subur daripada lainnya, seolah-olah swarga kedua. Inilah papan Juru Selamat kita dilahirkan, diperintah dengan panguripan-Nya, dan dikuduskan dengan penderitaan-Nya. Bergegaslah, dan kaliyan akan memperoleh penebusan dosa, sarta pahala di Karajan Surga."

Rujukan besut

  1. Hart, Michael H. 100 Orang Paling Berpengaruh di Dunia Sepanjang Sajarah. PT Mizan Publika. kc. 280. ISBN 9791964580.ISBN 9789791964586
  • A. Kenneth Curtis, J. Stephen Lang & Randy Petersen, 100 Peristiwa Penting dalam Sajarah Kristen, Immanuel, 1999. Dapat dibaca di sini


Dipunrumiyini
déning:
Paus Urbanus I
Paus
(daftar)
Dipunlajengaken
déning:
Paus Urbanus III