Orde Baru: Béda antara owahan

Konten dihapus Konten ditambahkan
c éjaan using AWB
Arupako (parembugan | pasumbang)
c →‎Pulitik: éjaan, replaced: yaiku → ya iku, sehat → séhat using AWB
Larik 11:
Presidhèn Soeharto miwiti "Orde Baru" jroning donya pulitik Indonesia lan sacara dramatis ngowahi kawicaksanan jaban rangkah lan jeron nagara.
 
Salah siji kawicaksanan pisanan yaikuya iku ndaftaraké Indonesia dadi anggota PBB manèh. Indonesia nalika tanggal [[19 September]] [[1966]] ngumumaké arep nerusaké kerjasama karo PBB lan nerusake partisipasi jroning kagiatan-kagiatan PBB", lan dadi anggota PBB manèh ing tanggal [[28 September]] [[1966]], persis 16 taun sawisé Indonesia ditampa kanggo sapisanan.
Kawitane, Soeharto nduwèni sikap kang teges. Orde Lama apa Orde Baru. Pangucilan pulitik - ning [[Éropah Timur]] sering kasebut [[lustrasi]] - dilakokake marang pawongan kang sesambungan marang [[Partai Komunis Indonesia]]. Sanksi kriminal kalakokaké kanthi nggelar [[Mahkamah Militer Luar Biasa]] kanggo ngadili para péhak kang dianggep kraman (pemberontak) déning Soeharto. Pangadilan digelar lan sebagéan kang katut "dibuang" menyang [[Pulau Buru]].
 
Larik 17:
 
<!--
Orde Baru memilih perbaikan dan perkembangan ékonomi sebagai tujuan utamanya dan menempuh kebijakannya melalui struktur administratif yang didominasi militer namun dengan nasehatnaséhat dari ahli ékonomi didikan [[dunia Barat|Barat]]. [[DPR]] dan [[MPR]] tidak berfungsi secara efektif. Anggotanya bahkan seringkali dipilih dari kalangan militer, khususnya mereka yang dekat dengan [[Cendana]]. Hal ini mengakibatkan aspirasi rakyat sering kurang didengar oleh pusat. Pembagian [[Pendapatan Asli Daerah|PAD]] juga kurang adil karena 70% dari PAD tiap provinsi tiap tahunnya harus disetor kepada [[Jakarta]], sehingga melebarkan jurang pembangunan antara pusat dan daerah.
 
Soeharto siap dengan konsep pembangunan yang diadopsi dari seminar [[Seskoad]] II 1966 dan konsep akselerasi pembangunan II yang diusung [[Ali Moertopo]]. Soeharto merestrukturisasi politik dan ékonomi dengan dwitujuan, bisa tercapainya stabilitas politik pada satu sisi dan pertumbuhan ékonomi di pihak lain. Dengan ditopang kekuatan [[Golkar]], [[TNI]], dan lembaga pemikir serta dukungan kapital internasional, Soeharto mampu menciptakan sistem politik dengan tingkat kestabilan politik yang tinggi.